Thijs en Jesper in actie en bij hun Gouden DJ-Ambulance.
Thijs en Jesper in actie en bij hun Gouden DJ-Ambulance. (Foto:)

Lichtgevende stropdassen én een auto

Dj/mc-duo ThijsenJesper

Mirthe van Wijngaarden

Schoolfeesten, bruiloften, verjaardagsfeesten: het dj/mc-duo ThijsenJesper is van veel markten thuis. Thijs van der Heide en Jesper Meijer startten minder dan een jaar geleden hun bedrijf en hebben inmiddels een eigen radioprogramma en een wel heel bijzondere dj-auto…

H.I.AMBACHT/ZWIJNDRECHT – Het begon allemaal anderhalf jaar geleden met een verjaardagsfeest in Veerplein. Bij de zoektocht naar een dj bleken de kosten hoger uit te vallen dan gedacht. Thijs vertelt: "Mijn vader was vroeger dj en had op zolder nog een dj-deck staan. Wij hebben in de zomer een maand lang 24/7 geoefend op de bloedhete zolder." Met als doel: zelf kunnen draaien op het feest. Het feest was een succes en het idee was geboren om als beroep dj te worden. Na een halfjaar oefenen, schreef het duo met de neonlichtgevende stropdassen zich in bij de Kamer van Koophandel in april 2019.

Gouden DJ-Ambulance
Nog geen twee weken waren ze officieel werkzaam als dj, of ze zagen een interessante winactie bij de International Amsterdam Motorshow. Joel Beukers gaf de Gouden Ambulance weg: een auto uit 1988 die ooit in het bezit was geweest van Giel Beelen. De auto was in het programma 'De Grote Beurt' helemaal omgetoverd tot een dj-auto. "De auto was al voorzien van een speakerinstallatie en dat was interessant voor het begin van onze dj-carrière. Toen hebben we een plan gemaakt hoe we die auto op een originele manier zouden kunnen winnen", vertelt Jesper. Onze dj-carrière begon met het winnen van de auto De jongens maakten een nummer waarbij ze accapella's van video's van Joel Beukers erin hadden verwerkt. Ze gaven in totaal drie cd's met een gouden hoes aan Joel en zijn vrienden en mochten op de bewuste dag in de Amsterdam RAI draaien in de auto. Een week later kregen ze te horen dat ze de winnaars waren van de actie. "Hij is zes meter lang en rijdt 1 op 5. We zijn heel wat geld kwijt aan benzinekosten en wegenbelasting", lacht Thijs. Maar de auto is ideaal voor het vervoeren van hun dj-apparatuur en voor het draaien vanuit de auto in de buitenlucht; iets wat ze graag willen doen in de zomer. De Gouden Ambulance is een van hun handelsmerken. "Onze dj-carrière begon eigenlijk met het winnen van de auto. Het moest zo zijn", glundert het duo.

Verder hebben Thijs en Jesper eind januari een contract getekend bij ATOS RTV voor een eigen radioprogramma en willen ze in de toekomst ook in contact komen met andere radiozenders of tv. Daarnaast geven ze om de zoveel boekingen gratis feesten voor mensen die zich minder snel een feestje kunnen veroorloven. Zo gaven ze eind december een feest voor het goede doel. Uiteindelijk willen ze als dj's financieel onafhankelijk worden, op festivals draaien en investeren in andere bedrijven. Het dj-duo heeft dus grootse plannen.

Shopbox

Meer berichten